måndag, mars 05, 2007

Resandefolket

I helgen har jag flängt runt som en idiot i vårt avlånga land. Fredag utbudsdag i Kalmar, lördag i Luleå. Giget i Kalmar var givet vis så bra planerat att vi inte kunde ta oss till Luleå eller Stockholm med varken flyg eller tåg. (Gick iof ett flyg från Köpenhamn men det kändes så där) Var tvungen att hyra en fet nightliner (sist jag åkte i en tror jag var när jag var på turné med Motörhead) för transporten Stockholm-Kalmar-Arlanda. Vår presentation på Kalmar Teater (Sveriges finaste?) gick helt strålande, festen på bussen upp till Arlanda gick ännu bättre. (Rullande discotek och bar, underbart) Vi vaknade på Arlanda för vidare transport mot Luleå. Väl i Norrland var man ganska seg. (Blev inte så många timmars sömn på bussen) Pressentationen på Norrbottensteatern gick även den riktigt bra. (Sveriges vackraste plats en teater ligger på?) Åt en riktigt bra Tagliatelle, frutti di mare på Tallkotten. Sen drog vi ihop en skön sittnig med lite vin, öl och melodifestival på hotellet. (Sonja Aldén känns faktiskt på riktigt. Kul att folket fattade det) Senare undersökte vi givetvis det norrländska nattlivet. I år var det en lax i parken, inte en ren som i fjol. Väl tillbaka i Stockholm känner jag mig riktigt nöjd över en jobbig men kul helg. Bra kombo av fantastiskt jobb, kanon bra jobbpolare och att det har varit som att vara på klassresa i gymnasiet. (Galet!)

Etiketter: ,