måndag, februari 19, 2007

Gubben blir gubbe

I helgen var vi upp till Sundsvall och firade världens bästa pappa som fyller 60 nu på onsdag den 21 februari. Johan och jag hade fixat en överraskningsfest för honom. Farsan är född och uppvuxen på gamla brandstationen i stan då farfar var brandgubbe. Nu finns det där en resturang som heter Brandstation, så det var ganska givet var vi skulle vara. Vi hade bjudit in lite släkt och vänner, och även lyckats bjuda två polare till pappa från tiden när han bodde på stationen. Grymt lyckad kväll. Farsan fattade inget, såg ut som en fågelholk. God mat, (Förrätt: ”Norrländska tapas” - Rökt renhjärta, älgkorv, sikrom, varmrökt lax, messmörsrörda hjortron och västerbottenostpaj. Varmrätt: "Kombination - Lax & oxfilé serveras med kräftbearnaise, madeiravinsås och potatisfondant) god dricka och riktigt kul att träffa alla. När vi kände oss klar med Brandstation gick hela klabbet upp till farmor för tårta och en ordentlig påfyllning av whiskey och annan dricka, efter det stoppet drog vi ut på stan och fortsatte festandet.
Se fler bilder från pappas kalas

På Lördagen hann vi även med en fest innan festen hos Petras föräldrar, där vi sov fredag till lördag. Göran och Petra hade ju båda nyss fyllt år så det måste ju så klart firas med både smörgåstårta och marsipantårta. (Hela helgen visade klara fettis tendenser)

Lördagen till söndagen sov vi hos Alex & Patrik och inte att förglömma hos Olle, Siri & Billy. Riktigt, riktigt kul. Var ett tag sen vi sågs så det var asskönt att få vara där och leka pirat, Star Wars, doktor, dinosaurie åka pulka och massa, massa mer. Det var skönt att vi åkte sent på söndagen så att vi fick tid att riktigt leka och umgås. Världens sötaste så rackarungar.
Vi han även med att träffa mamma och Lars nyss hemkommna från Mallis innan vi åkte med Lisa och Snygg-Magnus tillbaka till Stockholm. Kul helg med många omtumlande känslor. Idag har jag varit riktigt slut men det var det värt.

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej o tack för besöket. fina bilder, skitungarna skrek av skratt när de såg sig själva. det gjorde inte mamman. längtar till nästa gång...
--alex patrik olle siri billy

7:45 em  
Anonymous Anonym said...

Nyss hemkomna, ja, men från Gran Canaria. Hur som helst så längtar jag tillbaka dit idag, 15 grader kallt! Man är född i fel del av världen när det gäller klimatet. Det var kul att se er en snabbis alla mina barn!

8:35 fm  
Blogger petra petronella said...

hej marianne. jo ja känner åxå att man bor i fel ända av världen. men hoppas verkligen att jag uppfyller min dröm att bo utomlands när eller innan jag blir pensionär...man lägger ju pengarna på hög tills dess! kram kram och tack för de vackra blommorna jag fick av dej och lars.

10:13 fm  
Anonymous Anonym said...

hej mamma och pappa. tack för pengarna...jag vet va ja ska ha dom till. å tack för smörgåstårta. love u. och vikken god och fin tårta som systra gjort. mums mums å puss till världens bästa min alva.

6:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home