måndag, februari 27, 2006

OS-guld & renklättring, bra helg.

Söndag:
Sov länge, sen gick jag ut i det otroligt vackra vintervädret.
Mötte upp med Johan, Märit och Petra för att hitta något bra ställe att titta på OS-hockeyn. Fullt överallt. Vi hittade tillslut kanon platser i källaren på Broder Tuck. Allt topp förutom att vi fick betala högt pris för riktig skit mat. (ölen var god) Men va faaaan gör det när det blev guld!!!
Faaan va kul!! Det blev ett toppdag tillsammans med redan nämnda + Skägget, Ryd, Keke och många fler!
Hockey fest på Broder Tuck

Lördag:
Blev väckt av att någon idiot som bott tidigare i mitt rum ställt på väckningen på TVn 06.00. Så klart sov jag senare över när jag själv satt väckning. (Kanske lite sent och en eller två bira för mycket på kvällen)
Vår pressentation på Norrbottensteatern gick kanon. Folk var jättenöjda. Det´var helt otroligt väder i Luleå denna lördag. Så fort det var paus i programmet gick vi ut och spatserade på isen. (Blev bjudna på korv av en jätte snäll tant som dragit igång en brasa på isen) Flög hem till Sthlm på eftermiddagen. Fick ett par öl på planet. Väl hemma var jag så slut att jag inte orkade med några större utsvävningar en mat, vin och melodifestivalen på tv. (Fan va Kikki och SSU ordföranden som inte hade en så lyckad kväll på Crazy Horse för några veckor sen är lika! Kanske inte lika blå slagen i fejset men än då.)
Karin & Anna-Karin jobbar. Utanför teatern på isen.

Fredag:
Flög till Luleå mitt på dagen. Var på en Buffé på Norrbottensteatern och träffade våra kunder och föreningar. Vi smet iväg så fort vi hade möjlighet för att kolla hockeyn på hotellet. Efter hockeyn gjorde vi Luleå ganska duktigt. Vi besökte Baren på hotellet, Bishop Arms, (träffade några helt galna lokalaidioter. Varför skall dom alltid dras till en tro?) åka pulka, klättra på isskulpturer och avsluta kvällen på nattklubben Cleo. Kul kväll, kanske inte så smart med tanke på att vi skulle jobba tidigt på lördagen men va fan!!
Karin, Cecilia, Daniel och Anna-Karin ute i Luleånatten

Jag på en ren av is. Kallt i röven!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

OS guld, OS guld, OS guuuuld!

1:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home