måndag, februari 05, 2007

Sköna söndag

Efter en slapp morgon gick vi tillsammans med Mattias & Ida på Liljevalchs - Vårsalongen 07. Ett riktigt bra år i år tycker jag. Mycket foto och en hel del roliga saker. Efter den Liljevalchs rushade vi i väg till Nordiska museet och kollade in utställningen Storsamlaren. Fan va folk samlar på olika saker. Allt från PEZ-figurer, Luktsuddisar och Rörpinnar, pinnar man rör målarfärg med till Naiv konst från Serbien och Erotica. (böcker, tidningar, affischer, foton, konst) Riktigt roligt att kolla in allt. Vad fick dessa samlare att starta och vad gör att dom fortfarande håller på. Lite avis över att jag inte brinner för någon banal liten pryl så mycket att jag själv blivit en storsamlare. Dagen avslutade vi med Asiatisk mat på Östermalm.
Attraktiva och intressanta erbjudanden kan komma oväntat snabbt ibland. (Fortsättning följer!)

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Själv får jag nog beteckna mig som en samlarnörd.
Jag samlar på peka klicka-äventyrsspel till PC från förra århundradet.
Jag kommer ihåg att jag någonstans läst, det an ha varit på min egen blogg :), att samlande handlar om behov av kontroll och överblick. Att människan vill skapa rum de kan kontrollera när världen blir alltmer fragmentiserad.

Men det kan ju förstås vara gammalt hederligt ha-begär också.

2:57 em  
Anonymous Anonym said...

just ja samlar dårarna hade jag tänkt kolla in, får ta det nån dag...

3:54 em  
Blogger Borv said...

Där skulle min Star Wars -vintagesamling kanske platsa?

8:30 em  
Blogger Urban said...

//Attraktiva och intressanta erbjudanden kan komma oväntat snabbt ibland. (Fortsättning följer!)//
Hmm, intressant. Själv blev jag uppraggad av Prinsessan Lilian i lördags, så jag kan verkligen hålla med /Urban

8:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home