söndag, december 31, 2006

Året min son kom till oss

Vår son togs ifrån oss i samma stund som han föddes.
Ett ögonblicks skillnad, från en sekund till en annan, och ingenting blir någonsin detsamma mer.
Jag höll min nyfödde, just avlidne son i famnen och speglade mig i hans ansikte. Han var riktigt lik mig, hade min uppåtnäsa. Han hette Pyret. Han var en stor liten människa. Han vägde bara ca 500 gram och var drygt 30 centimeter lång. Han var vacker och kommer alltid vara vår förstfödde son. Han är så älskad och kommer alltid vara så.

Denna årets sista dag vill jag minnas det som drabbat oss och allt som har hänt med värme och kärlek och inte bara med den sorg och svärta som drabbar en när det är som värst.
Jag kommer alltid vara pappa till en son som inte fick chansen att leva men kärleken är precis som Birro skriver starkare än döden.

Idag var farbror Johan och jag ut till Kyrkogården och tände varsit ljus. Vi hittade lilla granen och tomten (från mormor Lill) som Petra och jag hade med oss i jul. Vi tog rätt på dessa och dom fick haka på till vår lilla plats vid stubben i skogen. Ljusen brinner hela natten och skänker värme till Pyret och alla hans kompisar.

Gott nytt år på er alla!!

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Kapten said...

Gott nytt år på er.

Ni förtjänade inte det som hände men det hände lik förbannat. Ni har handskats med denna orättvisa på ett sätt som jag vet att fler än jag är mäkta imponerade över. Ni är de mest grundmurat positiva människor jag känner och ni har gjort allting rätt trots att det säkert många gånger hade varit lättare att vika ner sig.

Ni kommer tillbaka, och när det blir er tur igen så kommer väldigt många att glädjas något oerhört med er.

Vi älskar er,

A&S

9:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag får så ont i hjärtat när jag läser om vad ni fått gå igenom.
Önskar er ett bra 2007 - med massor av kärlek och gott!

3:43 em  
Blogger Fisso said...

Tack, Tack, Tack!!!!

4:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home