måndag, december 11, 2006

Biografi i lurarna och i sängen

Har precis lyssnat klart på ljudboken Jenna Jameson - Att älska som en porrstjärna av Neil Strauss. Okej bok av mannen som tidigare gjort The Game samt den bästa rock-biografi som någonsin skrivits, The Dirt om Motley Crue. Att älska som en posstjärna handlar om Jenna Jameson. Världens kändaste och mest framgångsrikaste porrstjärna någonsin. Intressant liv som fan. En naken (Fyndigt, ha ha ha), osentimental och ärlig berättelse om ett liv dom flesta av oss inte är i närheten av att leva. Fan va juste det är med ljudböcker i Ipoden på väg till och från jobbet på t-banan.
Läser även just nu Please Kill Me - Den Ocensurerade Historien Om Punken. Boken har äntligen kommit ut på svenska. Har tidigare boken på engelska, men den har jag aldrig läst från pärm till pärm utan mer använt som en uppslagsbok. Skrev tidigare att The Dirt var den bästa rockboken och det får jag väl stå för men det är klart ett jämnt slag mellan dessa böcker. Otroligt att alla dessa trasiga knarkare kunde göra några av dom bästa och betydelsefulla plattor som någonsin gjorts. Punkrock!!

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan bara hålla med angående The Dirt och Please Kill Me, fullständigt lysande båda två och precis som du säger så är det svårt att välja. Men det är ju ganska olika sinsemellan så man kanske inte behöver välja.

Jag har inte läst Jenna Jameson-boken, men Hanna lyssnade på den tidigare i höst och var väl inte lyrisk, men jag ska ge den en chans ändå.

8:58 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, jag ska kanske tillägga att jag håller England's Hidden Reverse som främsta musikbiografi, en bok om några halvobskyra industri/techno/folk-band som levde om möjligt ännu härjigare än Motley och NY-punkarna. http

9:02 em  
Blogger Borv said...

Jojo, "lyssnat" på boken ... kan det månne vara ett svepskäl för att kunna publicrea bilder på Jenna på bloggen???

9:33 em  
Blogger Urban said...

Fan vad cool, jag kan inte låta bli att tänka på hur det är att lyssna på porr, kanske kan vara nästa fluga: ladda ner audio-porr direkt i ipoden. ger fler chansen att bli porrstjärnor oavsett storlek...

11:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home