onsdag, december 14, 2005

Lågt av Aftonbladet

Igår skrek Aftonbladet ut på löpet "Svullos manager sparkade ner gäst". Brukar inte reta mig på dylika löp utan bara garva åt dom. Denna gång blev jag förbannad och tänkte - Vad fan har bortgångne Svullo att göra med att Brinkenstjärna varit ute och slagits på krogen? Jag reagerade nog stark därför att jag träffat nämnda herrar ett flertal tillfällen. Brinken i synnerhet.

Här följer en mejlkonversation mellan mig och Kerstin Danielsson på Aftonbladet en av två som skrev artikeln:

Henrik Nilsson 2005-12-13 15:47

Hej!

Tycker att det är otroligt lågt att använda bortgångna Svullos namn i samband med ett misshandelsmål som inte har något med honom att göra.Varför dra upp detta på löpet och allt.Vad Micke Brinken gör borde få stå för sig själv, onödigt att spela an på strängarna med Svullo. Lågt!Vad beträffar Brinkens roll som manager åt Svullo betvivlar jag även det starkt. Brinken är artistförmedlare som ni själva också påpekar. (Klart tvivelaktig sådan!)Tror ej att Svullo och Brinkenstjärna någonsin skrivit på något managmentkontrakt. (Han har utgivit sig för att vara manager åt massor av artister som när man vidtalar detta med dom visar det sig att det är lögn) Däremot vet även jag att dom har jobbat mycket tillsammans under åren.

Tack och hej, en besviken Henrik Nilsson

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Kerstin Danielson
Skickat: den 14 december 2005 01:47
Till: Henrik Nilsson
Ämne: Re: Lågt!

Hej Henrik!
Tråkigt att du blev besviken. Själv blev jag förvånad – eftersom min och Tagessons originaltext inte innehöll ett ord om Svullo. Det kompletterades av nattredaktionen. Själv höll jag mig till att han var just artistförmedlare.Tittar man på B:s hemsida så räknar han upp en lång rad svenska artister, kollar man närmare ser man att han anger att de bokas via andra bokningsbolag. Klart tvivelaktig, jag håller med dig. Men vi presenterar också hans syndaregister på samma sida i tidningen.På hemsidan skriver B några rader om sin vän Svullo, på ett respektfullt sätt tycker jag. Att de jobbade tillsammans är klart. Och visst kan det ha funnits avtal mellan de två, skriftliga eller muntliga.Stort tack för att du hörde av dig, det är alltid värdefullt med synpunkter!
Vänliga hälsningar
Kerstin D.

Henrik Nilsson 2005-12-14 08:53

Tack Kerstin.
Känns bra att du svarade!

Henrik Nilsson

Såg dessutom på nätet idag när jag skulle kolla upp artikeln att dom ändrat i texten till "Kändismanager" istället för som det stod i tidningen igår "Svullos manager". Hoppas att dom tog åt sig av mitt mejl, men jag hoppas ännu mer att dom själva insåg det idiotiska och tog bort det av sig själv.

Läs artikeln om ni är intresserade:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,745715,00.html

2 Comments:

Blogger hanna said...

Well done!

10:43 fm  
Blogger Fisso said...

Eller hur!

10:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home