fredag, december 09, 2005

Skulle vilja döda någon!

Att jag är en brudmagnet av stora mått visste jag redan. Att jag också är tjuvarnas mål nummer ett känns värre! I Juli hade Petra och jag inbrott i lägenheten: Rensad lägenhet och jävligt jobbigt efterspel. (Givetvis nerlaggd polisutredning i brist på bevis) Nu när jag var i Paris skrämde jag tre ficktjuvar på flykten. I tisdags visade det sig att några lågt stående varelser hade scannat Petras kontokort och rensat hennes konto på Nordea. (Tagit ut alla hennes pengar någonstans i Spanien) Banken har hjälpt Petra exemplariskt. Hon har fått tillbaka allt. Till min fasa upptäckte jag igår att även jag utsatts för (troligtvis) samma jävla as! Mitt konto (Handelsbanken) är länsat. Dom har spelat bort alla mina pengar på spel över internet. Äger just nu inte en krona, ser ut som att det kommer att ta mycket längre tid för mig att få några pengar tillbaka.
Händer det något mer nu så kommer jag att förvandlas till Charles Bronson och gå lös och kräva hämnd precis som han gjorde i Death Wish 1974. Skall införskaffa mig en avkapad hagelbrakare.


Till alla er som hade räknat med fina julkpappar och dylikt.
GLÖM DET!

10 Comments:

Blogger hanna said...

Fan vad bittert :(
Mitt konto är också i princip länsat, men jag har ingen annan att skylla på än mig själv.

Hoppas det löser sig mr Fisso!

2:19 em  
Blogger Fisso said...

Tack!

5:08 em  
Anonymous Anonym said...

Jaa, fy faan vilka svin. Att folk inte kan skilja på "mitt och ditt"! Ska det vara så jävla svårt!! Som sagt, hoppas det löser sig bra med banken!

5:50 em  
Anonymous Anonym said...

Usch, fy fan, skit och trist! Hoppas att det löser sig snart.
Fast... låt dig inte inspireras av Death Wish. Vi har ju just sett i tre delar hur det gick för den förra gossen som gjorde det.

7:50 em  
Blogger Jo. said...

men va i helvete!!! Ok fisso, jag är med idg, och du vet att jag är rätt okul när jag är arg. Jag följer dig i hämndarbetet!

11:12 fm  
Blogger fredrick said...

Kill the bastards!

7:33 em  
Anonymous Anonym said...

Jag behöver ingen julklapp iallafall! Däremot vore det kul om du ville bli Stockholmsbloggare, tycker jag.

/Anna

4:37 em  
Anonymous Anonym said...

Vad fan?!
Det är ju helt sjukt.

How to use a bankomatjävel these days:
- Använd den inte om du inte varit där tusen gånger förut, det kan vara en enda stor fake-atrapp.
- Om du har varit där tidigare så scanna ändå av hela bankomaten för det sitter förmodligen små kameror och kortläsare fastlimmade överallt som bara väntar på att få råna dig.
-Höll handen för när du slår in koden. Kärringen bakom dig är förmodligen hjärnan bakom någon rysk stor bankomatliga.

7:53 em  
Blogger Fisso said...

Fan Zandra, tror du har helt rätt ng kärringen bakom!

12:34 em  
Blogger Fisso said...

Tack Jenny!

10:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home