tisdag, december 06, 2005

Merde! Paris i like!

Hemkommen från Paris. Cool stad.
Måste åka tillbaka när det är vår. Staden kanske inte visade sig från sin bästa sida i lite ruggigt väder med snålblåst.

Skall svara på frågorna jag ställde mig själv tidigare.
Bär alla basker?:
Vet inte har inte träffat alla parisare, men jag misstänker att det tyvärr inte är så. -Synd för det är en ganska fånig mössa.
Dricker dom vin hela dagarna?:
Här måste svaret bli ja. Förutom att vandra hela dagarna så åt vi mat och drack vin och så fort vi fick tillfälle. Gick vi in på ett pang så var det alltid fransoser där och drack vin. Slutsats: dom dricker vin hela dagarna!
Har alla män mustasch?:
Har tack och lov inte träffat alla män, men jag träffade några män som var kala och lena i fejset så jag måste tyvärr svara nej på denna fundering.
Gör dom inget annat än att bränna bilar?:
Såg ingen bränd bil, slutsatsen blir troligen att detta är en påhittad hobby.
Är alla Fransyskor snygga?:
Kanske inte alla, men prisa gud, dom är jävligt många!
Är baguetten deras nationalrätt?:
Ja, finns överallt
Kan dom något annat språk än franska?:
Halvtaskig Engelska och Svenska (Två på vårt hotell talade svenska, en kille hade bott i Haninge och en var bara intresserad och hade läst på och förhörde alla svenska gäster. Han var efter förhållandet otroligt bra. Känndes helt sjukt)
Är dom högdragna sktistövlar?:
Högdragna - Ja, Skitstövlar - Nej
Klyver man en människa om man släpper en krona från Eifeltornet och träffar någon i huvudet?:
Hoppas det, vill att det skall vara så att detta stämmer, var ej upp i tornet tyvärr. Orkade inte vänta i all evighet för att ta oss upp. (Fegis!)

Var länge sedan jag åt så mycket och så god mat. Tror jag får banta i år efter detta.

Det enda negativa var att Johan och jag hade svårt att få tag på bira på kvällarna/nätterna. Tjejerna som jobbade på barerna där vi bodde var mer intresserade att sälja annat än öl. Deras standard fråga till oss var - Do you want company, inte - Do you want a beer. Konstigt! Vad var det dom sålde? Vi kämpade givetvis vidare i kampen att få dricka oss nöjda och vi lyckades alltid. -Fan va duktiga vi är.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag säger bara, sacré bleu!!

1:21 em  
Blogger Fisso said...

Mamma har rätt!!!!

1:31 em  
Blogger hanna said...

Råsnygga bilder Fisso!

3:16 em  
Blogger Jo. said...

Jag hoppas att du tänkte på lipsillen som friade till sin förvånade pojkvän, numera fästman, i Eifeltornet den 30/4 när du gick förbi.

Ni verkar ha haft jävligt skönt!

4:17 em  
Blogger Fisso said...

Tänkte på det hela tiden. Jag var på vippen att fria till Jojjet bara för sakens skull.

8:46 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att ni missuppfattade barflickornas intentioner. De försökte inte alls sälja något utan snarare visa er vägen till bolaget.

7:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Ah, Paris.. Såg ni har mumsat "moules frites" eller va faan det heter, hur som helst, gott e det i alla fall!

9:16 fm  
Blogger Fisso said...

moules frites, klar favorit!!! Fett, skaldjur och gott. Kan inte bli så mycket bättre.

12:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home