lördag, mars 31, 2007

Äta å dricka utomhus

Shit va skönt! Nu är våren här. Uteserveringarna slår upp som svampar. Solen skiner, jackan har åkt av till förmån för kortärmade skjortor och t-shirts. Underbart. Det är kanske därför jag inte bloggat sen föra helgen. (Skriver här nedan en liten förra helgenrapport) Gick igår på jakt efter ett ledigt bord för några öl på Skånegatan. Fullt överallt både inne och ute. Ja UTE! Jag älskar det. Äntligen har människan krupit ut ur sitt ide.

Förra helgen lirade Den Stora Sömnen på Club Sheriff. Grymt gig! Supportade gjorde Förlusten och Cheap. Love Förlustens gitarrkraschning! Riktigt kul kväll. Karl-Johan med flickvän kom redan 17.00 till oss för tv-spelande och massor av dry-martinis. (Mums) Efter spelningen ramlade vi vidare till Clarion. Skönt! (Var dock hängig som fan på söndagen) Svinkul att Källström var med. (Kom hit fler gånger på besök. Det var ju skitkul)
Se fler bilder från Den Stora Sömnens spelning

Jojjet hade Miriams släkt på besök i deras etta och det blev trångt som fan. Jojjet emigrerade till oss under helgen vilket var toppen. Vi låg hela helgen han å jag i vardagsrummet på jättemadrassen. Skrattade, kollade tv, drack gin och åt oliver. Gillar ibland att ha lillebror så där riktigt nära. Kom på mig själv vid ett tillfälle att jag låg och smygkikade på honom när han sov, översköljdes då av värme, trygghet och stolthet. Precis så där som man bara gör när man älskar någon riktigt mycket.

Etiketter: ,

8 Comments:

Blogger Urban said...

Låter gott med en öl ute i det fria, det kanske vi kan ta en tillsammans nån dag snart?

12:54 em  
Blogger Unknown said...

Fan broder! Det värmde detta. Jag madrass sover gärna med dig varje helg. Nu ska jag gå tillbaka till WC för at se om du är kvar.

5:30 em  
Blogger Fisso said...

Du är alltid välkommen Johan.
Urban, det borde snart vara dax tycker jag!

10:19 fm  
Blogger Urban said...

You just call out my name, and you know where ever I am, I'll come running, to see you again...

1:31 em  
Anonymous Anonym said...

Tjena Fizzo !
Låter härligt med lite ute serveringar med tillbörlig dryckjom.
Hoppas du fått rapport om 2000 talets spelning i ånge i lördags. "Give me five" gjorde premiär spelning på Knutstationen och det var enligt hörsägen riktigt bra. Bandet består av grymma legendarer såsom Fakiren, Gotte, Strandell (inte Håkan), China Benny och sist men inte minst Dimman !
Mvh / Gregg

8:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Tänk att få se småponkarna i samma säng! Det var länge sen.

9:15 fm  
Blogger John Cocktolstoy said...

Hehe, you love a guy :-)

1:32 em  
Blogger Borv said...

Fisso!
Nu när SSK tagit sig till eliten igen är det jag som bjuder dig på hockey i templet (Läs: Scaniarinken) när Timrå kommer på besök!

HEJA SSK!

3:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home