fredag, januari 26, 2007

Samma stötar som sist

Var igår inbjuden på några olika showcase fester som hölls igår. (Alla sveriges nöjesarrangörer ser pretentationer av sommarens turnéer) Först på Café Opera av 2Entertain och senare av EMA Telstar och United StageTyrol. Roligt som fan att träffa gamla kollegor, chefer, kunder, artister, konkurenter och samarbetspartners. Farsinerande att nöjesbranchen i detta land inte är större än den är. Fortfarande i stort sett samma gamla krögare, festivalbokare, produktionsbolag, folkparksgubbar, klubbarrangörer och allmänna fifflare. Både lite otäckt samt tryggt. När jag kom in på Cafét kändes det otroligt att det var snart fyra år sedan jag lämnade pop sidan av nöjessverige, det var ju samma människor på plats sist jag plockade ut garderobsbrickan vid ett liknande jippo. Den stora skillnaden var nu att jag inte jobbade för någon utan bara närvarade. Kul att inte var bortglömd utan snarare lite saknad. Men man skall nog inte tro på alla ryggdunkar och hyllningar en sån här kväll. Dom flesta av dessa sköna karaktärer är några riktiga lurendrejare. Det var en skön kväll i nostalgins tecken. Är dock rätt nöjd med att ha gått vidare trots att jag fick ett par rejäla jobberbjudanden. (Folk har en tendens att lova vitt och brett när barerna är fria, gratismaten är god och det var ett tag sen man sågs)

Etiketter: , ,