måndag, november 13, 2006

Tvära kast

Igår var det min första farsdag som pappa.
Fika på sängen och små fina presenter.
-Varför fick du inte vara med mig en sån här dag mer än i tanken min lilla lilla son?

Idag kom minneslundsintyget från Stockholms kyrkogordsförvaltning: (Jättefint intyg på vattenstämplat papper)

Gravsättning i minneslunden på Skogskyrkogården.
I minneslunden på Skogskyrkogården har Pyret Nilsson som avled den 8 september 2006 gravsatts den 3 november 2006.

Jag älskar dig så mycket! Livet är så orättvist! Inga jävla papper i världen kan få dig tillbaka men du skall veta att du finns alltid hos oss vad som än händer. Det känns så skönt nu att veta att du var på plats redan när vi var och hälsade på på kyrkogården första gången.

Man är inte byggd för att fixa all denna lycka och sorg på en och samma gång.
/Pappa

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

<3 keep on fighting

7:35 em  
Blogger Johanna said...

hej

du känner inte mig men jag
råkade se idag att du varit inne på min blogg för väldigt väldigt längesen. Så nu tittade jag in på din. ville bara säga att jag blev väldigt rörd av dina bilder och det du skriver. sorgligt och vackert. kämpa på!

/Johanna

2:14 em  
Anonymous Anonym said...

beklagar sorgen fisso, jag kan inte sätta in mig i situationen men däremot tycker jag det är starkt du skriver om det och tror det kan vara bra att skriva av sig.

1:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home