onsdag, mars 15, 2006

Framtiden finns tydligen i Ånge

Fick igår ett SMS av en kompis:

Vad vore väl livet om inte Framtid Ånge damp ner i lådan? Skynda hem. Ett nummer av kvalité väntar.
(OBS!! Stor ironi!)

Nu var jag redan hemma när detta meddelande kom. Jag hade inte fått tidningen! Jag vill minnas att hon även tidigare fått sitt ex av denna fantastiska toalettlektyr någon dag tidigare än mig. Inspirerad av hennes SMS gick jag in på Ånges hemsida för jag vet att den brukar finnas där i pdf-format. Till min lycka låg den redan ute på nätet. Med skräckblandad förtjusning ögnade jag igenom numret. (Skall läsa mer när det kommer i lådan) Är lite ambivalent inför detta med Framtid Ånge. Fint initiativ av kommunen att skicka ut detta till oss utflyttade Ångebor. Å andra sidan är det ju en riktig skittidning.
Känns lite skumt att kommunen gottar sig i Sammes OS-guld samt tar åt sig och profiterar på tAKiDA och deras framgång. (Tror inte dom i dessa fall har någon del i framgången överhuvudtaget)

Läs: FRAMTID ÅNGE

17 Comments:

Anonymous Anonym said...

där slog du huvet på spiken...

att ånge borde verkligen inte ta äran av utflyttade ånge bor. varför skriver de inte om de kvarvarandes s.k. framgångar istället? det skulle vara läsvärt...elle?

12:52 em  
Anonymous Anonym said...

Vem skulle säga nåt snällt om Ånge om de inte själva gör det...

7:30 em  
Blogger Fisso said...

Så sant, så sant!

8:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Ok. Alla kan inte flytta från denna del av Sverige. Själv har jag valt att inte packa väskorna utan i stället valt att stanna bland mygg och älg. Tycker att det är kul att några gånger per år ta tåget ner till huvudstaden eller Göteborg för att få bli lite lagomt uppstressad av stadspulsen. Jag åker mest för att få uppleva bättre musikutbud. Här i gamla Ånge är man mer eller mindre tvingad att uppsöka krogen Mittlandia om man skall ut och svänga sina lurviga. Väl där så inser man att det hade varit bättre att stanna hemma och tömt dunken i stället. För att besvara Petras inlägg så ska hon få en liten uppdatering när det gäller framåtskridandet i Ånge. I går var vägverket ute och plogade riksväg 83 mellan Alby och Ånge. Skämt åsido. Är det fel att vara stolta över att Takida är från Ånge? Njae. Det tycker inte jag. Då är det lika illa att tycka bra om att Abba var från Sverige.

Skit samma. Nu har vi fika i Ånge.
Ha en bra dag.

9:37 fm  
Anonymous Anonym said...

håll utkik efter FONZIE BOHLIN. jäklarns bra.
hejja jojjet å rannstöm å grabbsen.
kanske FRAMTID ÅNGE passar på att göra ett litet uppslag dårå?!

10:01 fm  
Blogger Fisso said...

Tycker inte alls att man inte skall vara stolt att Takida kommer från Ånge. Bara lite konstigt att när det går bra skall man vara med. Vore roligt om kommunen kunde vara med att skapa bra förutsättningar för dom som vill utöva musik. Lokaler m.m.
Detta har banden själva ofta fått fixa med utan stöd och hjälp. Banken. Bolby m.m. Hej hopp!

1:10 em  
Anonymous Anonym said...

Varför denna kritik Fisso. Takida får ju gratis reklam och det tacker de väl inte nej till!?Symbios...

1:48 em  
Anonymous Anonym said...

Klagar på Framtid Ånge men tycker
Carola är bra !?
Lite för mycket "tja tja media" på denhäringa sidan tycker jag.

2:35 em  
Blogger Fisso said...

Ha ha ha ha ha!!!!

3:15 em  
Anonymous Anonym said...

Bra band reder sig själv.

9:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Alltså att kommunfan i Ånge skriver jättebra saker om sig själv blir man ju egentligen inte så brydd över... Det är lite sämre att Dagbladets och ST:s skribenter suger av kommunpolitikerna i varje artikel istället för att vara bråkiga och elda på så att det händer nåt...

11:14 fm  
Blogger Fisso said...

Bäst!!!
Ha ha ha ha!!!

1:38 em  
Anonymous Anonym said...

Vet inte om jag skulle uppskatta en avsugning av vare sig Johnny på ST eller Enga på Dagbladet.

2:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ånge VÁ!!!???

2:46 em  
Anonymous Anonym said...

ångeångesten du kväver allt jag gör, nu ska du brännas ner och jag hoppas att du dör!!!

1:46 em  
Anonymous Anonym said...

jisses, vilken hetta! och av anonyma också - det ger alltid tyngd åt argumenten...inte.

oavsett var man bor får man väl försöka göra det bästa av situationen, och kämpa för det man tycker är viktigt. att tro att allt är bättre någon annanstans är lätt men sällan sant, den förort jag växte upp i utanför stockholm hade MYCKET mindre att ge till barn och ungdomar än vad ånge och säkert många andra små ställen har.

det är nog så att ungdomsfrågor sällan prioriteras eftersom de flesta som sitter "vid makten" är äldre. men herregud - engagera er då! mötena är öppna för alla, och de politiska ugdomsförbunden här håller inte direkt på att kollapsa av för mycket medlemmar! konstigt nog räcker orken sällan till mer än gnäll...(och det gäller f ö vuxna också).

funkar det inte kan man ju alltid flytta ;-) .

2:19 em  
Anonymous Anonym said...

Johan, du är så vis att man börjar nästan gråta. Jag bjuder på en pilsner nästa gång du har vägarna förbi Ånge. Puss påre- From the Great Lus.

4:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home