torsdag, mars 09, 2006

Kommer kännas tomt

Känns jobbigt att en av dom jag umgås med mest och dom två jag gillar skarpast på jobbet inte kommer att vara på plats när jag kommer tillbaka efter helgens jobb i Göteborg och Växjö.
Johanna har slutat (hon kommer nog tillbaka i annan tjänst) och Henke är tjänstledig en längre tid. Bitterheten blir inte mindre av att dom skall ut på sin drömresa tillsammans. Ut i stora vida världen när man själv sitter inne på Teatern och tittar ut på snöhelvetet.
Dagarna när dom är borta kommer inte vara dom samma. Luncherna tråkigare. Samtalen sämre. Närheten mindre. Mindre förståelse. Färre skratt. Tråkigare helt enkelt.
Festivalerna Hultsred, Arvika & Popaganda kommer inte bli lika roliga. (Skall ta några öl backstage och tänka på er)
Det stör mig att jag inte kan vara med och säga adjö riktigt på fredag pga att jag är i Fucking Göteborg på jobb. (Skall försöka vara trevlig med alla tanter)
Saknar er! Ha det så jävla skönt och roligt!

3 Comments:

Blogger Jo. said...

ÅÅååh älskade Fisso-fining!! Vi ses snart. PLötsligt kommer vi gående mot Boullen i augusti, när du och Petra dricker bira och käkar hamburgertallrik. jag lovar.

du ska få nå´t fint som kompensation när vi kommer hem.

puss puss puss fining!

4:42 em  
Blogger hanna said...

Vet precis hur du menar. Konstigt känns det.

9:46 em  
Anonymous Anonym said...

Fisso, på Teatern finns det ju nya coola typer att hänga med. Och som Jo skrivit så är det ju inte så
%¤!@£ länge vi är borta.

Du hinner knappt hinna dricka den där trippel-stereo-ölen på Arvika förrän vi är hemma.

Cheers, saknaden kommer att vara ömsesidig.

8:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home