torsdag, mars 02, 2006

Depeche Mode

Depeche Mode i Globen igår!
Shit va bra det var! Snyggaste konserten rent visuellt på länge. Otroligt bra ljud! (Trots att det var i Globen) Stenhård arenarockshow.
Suffer Well, I Feel You, Behind The Wheel, Personal Jesus, Enjoy The Silence!!!!
Dave Gahan är fan coolaste katten i stan! Varför såg Martin Gore ut som en kyckling?
Varför var man tvungen att vara så cool och dissa detta band när man gick i plugget? Bara för att dom inte hade spandexbrallor, långt hår och Flying V gitarrer? (Dom var syntare helt enkelt.) Fan vad man har missat mycket genom åren.

Länge sedan jag såg så fanatiska fans. (Var nog på något Maiden eller AC/DC gig) Alla lydde minsta vink. Alla sjöng med så att det ekade i hela jättebollen.

Tror att jag eventuellt skall bli lite bög! Dave är så jävla snygg på scen att man fan brakar ihop.


Glömde bort John The Revelator, Just Can´t Get Enough, Leave In Silence. Kommer att minnas massa massa mer bra nu när jag skrivit klart.

Toppen som faaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!! DM!!!!

7 Comments:

Blogger Fisso said...

Precis, bögmusik!!! Ha ha ha ha!!!

8:44 em  
Anonymous Anonym said...

herregud, jag som var avundsjuk efter foo fighters och stjärtklappen (själv skulle jag aldrig kunna vara så där cool utan skulle väl bara stå och se död ut i ett hörn - möjligtvis dreglande), nu även detta! jag missade nämligen INTE detta band under gymnasietiden så ÅHHHH vad jag är grön nu! ;-)
kan f ö hälsa från signe som satt i min soffa i helgen när du nämndes i en konversation med leif - ni hade jobbat i nå´t ungdomsprojekt tillsammans. du råkar inte känna peter pyk på dramaten också? ännu en gammal kompis från pre-ånge-tiden... åhh...dave... ;-)

11:04 em  
Anonymous Anonym said...

ja ä satans nöjd över konserten. en upplevelse man önskar alla. har insett detta åxå...har på kort tid upplevt först Dave i Foo å nu Dave i Depeche...kan man ha det bättre...åsså Persbranten igår kväll på Dramaten...och för evigt min Henke hemma.

man ä lyckligaste tjejen på jorden.

10:06 fm  
Blogger Fisso said...

Ha ha! Klart du är lycklig Pepan!

Sus!
Signe? Signe som var på Riksteatern och jobbade med Ung Kultur Dagarna?
Leif? Lusen?
Känner inte Peter Pyk men vet vem det är. Tror han är presschef på Dramaten.

1:09 em  
Anonymous Anonym said...

japp - den signe. träffade henne för 5(?) år sen på en folkhögskola i skåne, lustigt att jag inte visste att ni jobbade ihop när ni gjorde det. hon verkar gilla dig stenhårt.

nix- inte lusen (även om det hade kunnat vara det) utan leif som i elverstig (var med er ut på annandag jul, kanske?). goaste killen, vi kom att prata musik och robert och roger och randström m fl - nämnde att jag läst om fonzie bohlin här (det var då signe hörde ditt namn). otroligt kul att det går så bra för alla "gamla" elever! och corroded ska spela på mittis på lördag, det är då roligt jämt i ånge! hehe.

2:36 em  
Blogger Fisso said...

Ha ha ha! Va kuul! Hälsa Signe om du träffar henne! Hälsa Leif! Båda två om du ser dom!!

12:43 em  
Anonymous Anonym said...

www.farbrorflask.nu

6:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home