fredag, juli 20, 2007

Turist i min egen stad

Igår turistade jag och Petra i stan.
Gick först genom Gamla Stan ner till Nybrokajen. Där hoppade vi på en Stockholm Sightseeingbåt och turen Under Stockholms Broar. Trevligt! Vi, Tyskar, Ryssar i massor, Engelsmen och en hel del Skandinaver som satt med hörlurar på oss lyssnandes på guidningen på vårt eget språk. (Ser ganska kul ut) Dom hade en liten servering och det är ju alltid nice att få sig en öl och lite vin.
På resan lärde jag mig förutom en del Stockholmfakta jag inte hade en aning om att slussar och slussning får vissa gubbar att Go Bananas. Ja, bara gubbar! Kvinnor, tjejer och barn är lite farsinerade men vissa gubbar blir fan riktigt kåta tror jag. Dom hoppar upp och ner i sätet, fotar, pratar högt, svettas, vifftar med armarna, man kan fan se hur kuken putar i brallorna på dom. Otroligt farsinerande.
Efter resan som tog 2 tim gick vi åter in i Gamla Stan och tittade runt ett tag.
På Slussen åt vi strömming och souvas ur dom olika vagnarna. Strömmingsvagnen är så jävla prisvärd och bra.
Sen skulle vi till Stockholms Stadsmuseum och utställningen Döden Dö var det tänkt men det fick vara. Vi gick upp på Mosebacke istället.
Dagen och kvällen avslutades toppen på Debasers uteservering. Kekke (Erik) och Måns lirade plattor, ett hopkok av olika personer från massa olika band lirade på lilla utescenen. En bra dag och en bra kväll som fan!

Etiketter: