söndag, juli 08, 2007

Home sweet home i dubbel bemärkelse

Har varit hemma i Ånge och Sundsvall i veckan vilket har varit riktigt roligt. Det hela började med att jag tog en skön omväg via Motala förra fredagen (29/6). Åkte med Takida till Vätternfestivalen där dom spelade. Sålde merchandise, såg ett bra gig, drack öl och sprit, hade mysigt, träffade gamla kollegor, skrattade och hade riktigt kul. Natten spenderades festandes som tokar i deras buss på väg upp till Ånge. Vaknade på parkeringen i Hagsta lagomt stukad och tänkte då hur fan skall det gå ikväll med Hemvändarfesten!? Var bara att garva, ta en pilsner (flera) med Mattias och låtsas för sig själv att allt är som det ska. Jävlar va märkt jag var när jag kom till pappa. (Sov några timmar så var det bra igen)
Tack! Det var riktigt roligt, tokigt och trevligt som vanligt. (Robban sängen var riktigt skön!)
Se bilder från Vätternfestival äventyret här:

På kvällen bar det av ut till PonderosaHemvändarfesten. Otroligt va kul det var. Mycket folk, superbra stämmning, ett kanongig med Den Stora Sömnen, jättebra arrangemang, dans, bra för och efterfest. En riktig kanonkväll!
Se bilder från Sömnens gig här:

Var kvar hos pappa i Ånge till på onsdagen. Har haft det riktigt riktigt bra. Träffat polare, barn, paddlat, badat, festat, myst med pappa, gått i skogen, gråtit, träffat kompis nya flickvän, njutit av värmen, fiskat, varit bakis, kollat in kompisars nya hus, fikat, ätit ute, pratat och åter pratat, (otroligt va folk det finns att snacka med) och så klart längtat hem som fan ibland.

På onsdagen åkte jag till Sundsvall. Bodde hos världens bästa farmor. Lägligt att bo på Storgatan mitt under Gatufesten!
Gatufesten är ett konstigt kapitel för sig. Vet inte om jag hatar den eller gillar den men jag skall säga att jag helt klart haft jävligt kul, men jag vet inte riktigt om det är Gatufestens förtjänst. Tror det nöjet mer beror på alla kompisar, kollegor och artister jag haft roligt med snarare än själva tillställningen.
Justin jag älskar dig!
Trots att när det regnade som värst på fredagen och alla andra besökare var ute dyblöta men ändå var glada och jag hade förmånen att hänga backstage på Stadshuset helt torr, drack gratis, åt gratis och hade egentligen trevligt så förbannade jag mig själv att jag inte åkt tillbaka hem till Stockholm som det var tänkt.
(Tack The Ark för artist och backstagepass för hela helgen!!)
En sak jag funderat på så här i efterhand: Vad gjorde egentligen Efva Attling för kvällen klädd helt i vitt med en gigantisk vit hatt på huvudet på backstagefesten på torsdagkväll? Hon kändes inte som den första person jag väntat mig att se där. Någon som vet?
På lördagen 10.11 när tåget kom och jag klev på mot Stockholm kände jag en stor lättnad att äntligen åka hem samt även en otroligt stor lycka över en helt fantastisk semester i Ånge och Sundsvall. Det är helt fantastisk att vara "hemma" men det får inte vara för länge.

När man pratar med folk så brukar många klaga -Det händer aldrig något här uppe! -Va faaan det händer ju massor!!! Det är ju bara att gå på det som bjuds om man har möjlighet. Har gjort mycket, mycket mer på en vecka här uppe än normalt. Det var i och för en extrem vecka men ändå!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger tecknarn said...

Å vem fan har sagt att Norrland skulle vara dött och tråkigt!?

Låter som att du haft en härlig tid där uppe och jag är avundsjuk på dig som fått skratta norröver.

3:33 em  
Blogger Revin said...

Hej Fisso!
Jag är ledsen att meddela att jag råkade ta bort dig som medlem på Takidafans.com när jag rensade spammare.. Då jag inte mindes din mail heller så försökte jag hitta och kontakta dig nå något annat sätt istället! Bli medlem igen så börjar vi om! :)
MVH Revin

12:26 fm  
Blogger Fisso said...

Norrland är kungligt!

10:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Älskar din blogg!
Snodde några kort från Vätternfestivalen av dig om de går bra? Mina blev så dåliga..
Bara o ha som minnen då :)
Hälsa Takidagrabbarna att dom borde spela i Linköping snart!
Dom är så jäkla grymma!

6:41 em  
Blogger Fisso said...

Mary:
Kul!
Helt lugnt hoppas bilderna kommmer till användning!
Hälsar!

11:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home