lördag, maj 12, 2007

Ett (o)trevligt spöke från förr!

Igår kom det igen trodde jag. Det klassiska fyllesamtalet på telefon runt 24.00 precis när man börjat slockna i soffan framför någon jävla trist skitserie på tv.
Men det var dock inte det vanliga samtalet som kommer mest hela tiden:
-Tja det är Bla Bla Bla! Skall du med på krogen?
-Äh va fan klockan är ju bara 01.30, kom igen!
Eller:
- Men kom igen då, va fan skall du annars göra då så här på en torsdag?
Utan det var så här:

- Ja det är Fisso
-Tja Fisso det var länge sen! Bla bla bla bla bla bla! Bla bla bla bla bla! Du hör inte vem det är va?
-Måste tyvärr erkänna att det gör jag inte och jag orkar fan inte gissa! Vem är det?
-Det är .... ....., det hade du fan inte trott!
((Hur fan tror han att jag ens skulle ha kunnat tro det, det är minst 20 år sen vi träffades, plus att vi var inte tajtas i världen ens då. (Om jag gissat 100 gånger så hade jag inte gissat rätt)
(Det var en gammal barndomskompis som ringde, vi bodde på samma gata när vi var små. (Tullpanvägen, Ånge))
-Bla bla bla bla, fan va kul det var, bal bla bla, ficklampskrig, bla bla bla bla, tolvstickor, bla bla bla, kommer du ihåg?!
-Va kul ...., vad gör du nu för tiden? Vart bor du? (Undrade jag)
-Bor i Sunsdvall och just nu sitter jag på krogen med din syrra.
(Ahaaaaa! där kom äntligen förklaringen till samtalet, började nästan bli lite orolig.)
-Bla bla bla!
-Bla bla.
-Bla bla! Bla Bla! Fatta va kul!!! Bla Bla.
-Bla Bla!

Så höll det på ett tag, riktigt roligt och trevligt tills han började komma in med:

-Gud va kul å snacka! Du fattade ju aldrig att du var min stora idol när jag var liten, (han var 2 - 4 år yngre än mig) fan va coolt att snacka på telefon med min gamla idol! Shit du bor i Stockholm bla bla bla, jobbar med bla bla bla!
-Jahaja! Kul, ha ha ha!! Ja ja, Ja ja.
-Nä det är sant, du var min idol!
-Ha ha ha, kul, sluta nu!
-Nä det är sant, å nu bor du bla bla bla och bla bla bla!
-Precis men det är väl inget kontigt med det!!!!
-Själv gör jag bara bla bla bla!
-Vaddå bara? Skärp dig! (Nu börjar tycka att detta är riktigt konstigt, konstigare än tidigare)
-Du .... nu skall jag börja gå och lägga mig, det var kul som fan att höras! Vi får se till att träffas nästa gång jag är uppe eller du är nere! (Va faaaan sa jag så för?)
-Fan va kul! Självklart! Nu när jag har fått nummret av syrran din så hör jag av mig! (Helvetesjävlaskit!)
Blir nog roligt, var nog bara jag som var trött!!!

Klart man skall träffa folk man inte känner men har växt upp med?!
Gäller samma sjuka regel där precis som med släktingar?
Ni behöver inte känna varandra, ni behöver inte gilla varandra, ni behöver inte ha något gemensamt, ni behöver inte ha samma intressen men ni skall fan lura varandra att den andra som ni egentligen inte har ett skit gemensamt med just nu, här och då betyder allt. Helt jävla sjukt! Varför är det så?

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Urban said...

Idol, ja.
Är du säker på att det inte var du som ringde upp S. Kroon

11:45 em  
Blogger Fisso said...

Ha ha ha! Jo så var det!!! Dåre!

10:12 fm  
Blogger Bowe said...

Visst är det fan jobbigt med (o)kända personer som ringer mitt i natten och ska snacka dynga... och det där med släkt och knasiga bekanta: släkten föds man med, men sina vänner väljer man. Jag tycker nog ändå att du ska lura ner ditt fan från norr så kan vi visa han hur man rövknullar folk man ogillar och sen lämnar dom i Hammarbysjöstad mitt på en gata med ett mjukisdjur inkört i rektum...

10:44 fm  
Blogger Fisso said...

Ha ah aha.
Toppen ide!!!

10:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Hehe...Idol-Fisso! Som Idol-Daniel och Idol-Cissi kan ju du också få gig på Mittis efter detta...*asg*

2:49 em  
Blogger Fisso said...

Aaaahhh!
Fan vilken bra ide!
Jag är en jäve på att sjunga och dansa till dåliga låtar på backtracks. Pär kommer ha utsålt månader i förväg!

8:03 em  
Blogger Henke said...

Din syrra gav honom även adresen till bloggen så efter detta inlägg behöver du inte oroa dig för att han ska söka upp dig igen.

2:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home