torsdag, december 07, 2006

Polare?

Det finns människor som det känns som om man känner fast man inte känner dom. Har lirat Gears Of War över Xbox Live två kvällar i rad med Idren. (Kommer inte ens ihåg vad han heter på riktigt. Eller vet fan inte om jag ens vet det) Vi har spelat flera olika spel ihop och med andra dom senaste månaderna. Kom precis på att vi aldrig ens träffats när jag skulle berätta för Petra vem jag spelade med fast det känns som om vi har träffats. Allt tugg är bara fan, läget, kul, va fan har du varit, syns, ha ha ha, grymt, hörs, m.m. Känns konstigt att vi inte känner varandra. Är vi polare? Eller är vi två personer som gillar att döda varandra och andra hemma framför TVn på kvällarna? Någon som har ett svar?

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om jag får lov att vara lite teoretisk här på morgonkvisten så tycker jag att du just på ett bra och träffsäkert sätt har beskrivit poststrukturalismens defragmentarisering av modernistiska kategorier.
Modernismens inbyggda strävan var att inordna samhälleliga fenomen i bestämda fack. Dessa har sedan en tid tillbaka börjat falla sönder.

Eller för att försöka bli konkret:
Det man förr la i begreppet polare kanske inte passar riktigt för de olika sätt att utöva mänsklig interaktion som nu står till buds.
Själv har jag mycket kontakt med folk från hela världen på diverse diskussionsforum.

Är det nödvändigt att kategorisera? Är det inte bara trevligt att det kan vara på så många olika sätt.

7:28 fm  
Anonymous Anonym said...

Tappade visst en mening där i hasten.
Jag skulle skriva:

Själv har jag mycket kontakt med folk från hela världen på diverse diskussionsforum. Det umgänget faller också mellan befintliga kategoriseringar.

Är det nödvändigt att kategorisera? Är det inte bara trevligt att det kan vara på så många olika sätt.

7:33 fm  
Blogger Borv said...

Ni är helt klart nyvynna vänner. De som påstår att tv-spelande är asocialt och fördummande kan här se ett bra exempel på när det istället kan vara både socialt och förbrödrande/försystrande.

*Du kan förbrödra i Rainbow Six också ... ;-)

8:24 fm  
Anonymous Anonym said...

Join the real world, son!

10:22 fm  
Anonymous Anonym said...

Om tillfälle ges för ett verkligt möte så tror jag att ni dräper varandra även då.

11:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, ja, det är väl bara att acceptera att bäst-före-datum är passerat!

2:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home