söndag, juni 11, 2006

Turist? Nja kanske lite

Idag har vi gjort stora turistsvängen. (Jag, Petra, Annika & Edvin)
Nej vi har inte vankat Drottninggatan upp och ner, köpt töntigt fula Sverigetröjjor i Gamla Stan. Vi har knallat runt Djurgården. Inte bara till Skansen och tillbaka. Nej vi har knallat runt hela skiten. (Rätt mör i benen. Vi gick hela vägen hemifrån oss & även tillbaka)
Började med att gå till Waldemarsudde. Strosade vi vidare längs stranden. Jag och Edvin var ner i vattnet två gånger. Vågade aldrig doppa oss helt, men vi hade vattenkrig så jag vill nog påstå att vi var genomblöta. Vi stanade och fikade på Ekorren. Glass, dricka och kall öl. Gick ut till Blockhusudden. Knallade tillbaka och kollade på tranorna vid träsket/sjön (kommer inte ihåg vad den heter) Gick över bron till Gärdet och på den sidan utmed Djurgårdsbrunnskanalen.
Tog en paus på Max (Bästa burgarna efter Sibylla) vid Norrmalnstorg/Kungsträdgården. Där slöt även Johan upp.
Vi latade oss och läste i Kungsträdgården nedanför Karl XII statyn.
Senare gick Jag, Johan och Edvin upp på Söder och åt glass och satt ett tag i Björnsträdgård.
Petra och Annika gick till Vitabergen för att kolla Parkteaterns Gardellföreställning. Var tydligen sådär. Skönt att man sket i att följa.
Stockolm är för jävla vackert!!! Hejja Stockholm!!!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

GIVET stockholm är överlägset bäst. nu längat jag efter badet i Hellasgården eller ta Saltsjöbanan ut mot Erstaviksbadet eller Sandasjön å grillning. OOOOOOOOOO va gött mä kvällsdoppet åxå.

10:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home