fredag, maj 19, 2006

Finlands sak är vår

Efter lite hälsosamt dödande i Call Of Duty över XBOX LIVE (Hade siktat in mig lite extra på Mr K) så var det TV för hela slanten. Först ut var den galna livsstilscoachen & predikanten Runar Sörgaard i programmet Ett Herrans Liv. Halvdassigt avsnitt, dock roligt när han skulle hyra en pool för att lära Filip & Fredrik att gå på vatten. (Tramsigt, barnsligt, kul)
Flashade senare över för att se pastorns gammknulla försvara Sverige i uppsamlingsheatet i Eurovision Song Contest. Det gick ju givetvis bra. Satt dock lite skadeglatt och hoppades att det skulle gå åt helvete. (Det är något riktigt obehagligt som döljer sig bakom hennes kristna blick och fixade leende) Någon låt senare kom Finnarna ut och visade vart skåpet skulle stå.
-Finlands sak är vår!!!!! (Det är ett otroligt konstigt folk det där!?)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänk att det du skrev om Carola var precis vad jag tänkte igår. Det är något med hennes gudfruktiga blick som gör att man får obehagliga rysningar längs ryggraden. Jag förstår inte riktigt hur vi kan skicka en botoxförgiftad, plastikopererad fundamentalist som vår representant.
Jag skulle vilja att någon nämnde en enda bra låt hon har gjort de senaste 20 åren som gör att hon förtjänar den stjärnstatus hon uppenbarligen har.
Nej, jag hoppas att det går åt helvete i morgon.
Jag tänker i alla fall rösta Lordi. Det var grabbar med stil och finess ;)

12:58 em  
Anonymous Anonym said...

Håller med om det du och Sara skriver om Carola. Även om det hade varit tråkigt att Sverige skulle ha åkt ut, så hoppades jag verkligen på att Carola skulle få lite uppdatering om hennes kändisstatus. Men nej, det får vi vänta på en dag till...
Rösta på Lordi ! :)

3:55 em  
Anonymous Anonym said...

Vilken grym final det blev! Grrrrr.

12:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home