onsdag, april 26, 2006

Ta det lungt, ni har redan brunnit upp

Det var en inte allt för skön mening att höra idag när Räddningstjänsten hade övning i Riksteaterhuset och larmet aldrig gick på mitt våningsplan. Skandal!


Surrealistisk känsla att komma ut ur vårat 7 våningar och 170 meter långa jätte hus när det var rökfyllt och det stod 4 - 5 polisbilar, ett par piketbilar, ett gäng ambulanser, poliser, brandmän, massor av människor och jag vet ej hur många brandbilar utanför. Ett otroligt ordnat kaos hade utbrutit. Massor av statister som skrek, spelade skadade och döda. Dom hade sminkat en del så dom såg brännskadade ut, en del bara skrek och spelade helt apatiska.
(Otroligt vad en olycka drar publik)



Micke och jag stod och snackade och kom fram till att:
-Faaan va skönt att det inte är på riktigt.
-Men du det är bra skönt väder ute.
-Skall vi ta en cigg? Lite rök skall vi väl ändå få i oss?
-Givetvis! Nu skall vi visa dom där rökdykarna hur man gör!
-Go for it!
-Hejja halsbloss!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fränt. Brandbilar är röda och coola

4:35 em  
Blogger Jo. said...

Shit. later som en dramatisk eftermiddag. Har jag inget jobb att komma tillbaka till ar det ditt fel. Eller Mickes. Vilken Micke forresten? Aaaah, Wranell sa klart! puss, puss. Halsa sota Petra.

1:49 fm  
Blogger Jo. said...

Shit. later som en dramatisk eftermiddag. Har jag inget jobb att komma tillbaka till ar det ditt fel. Eller Mickes. Vilken Micke forresten? Aaaah, Wranell sa klart! puss, puss. Halsa sota Petra.

1:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home