torsdag, juni 30, 2011

Frankrike rules!

Onsdag:
Efter att ha börjat dagen med en löprundan och några timmars slappande i solstolen och i vattnet åkte vi på en liten rundtur.


Vi började med något så udda som en champinjonodling och svampmuseum. (70 % av alla champinjoner som produceras i Frankrike kommer från denna region. Dom kan lite mer än vin här tydligen!) Faktiskt jävligt intressant å knalla runt i grottorna och titta. Köpte en bira bryggd på Shitakesvamp som jag myste med på rundvandringen. (Helskumt) När vi sen kom ut i ljuset igen och fick dricka lite Chremant och äta lite god svamp så lekte ju livet.


Därefter åkte vi till en Cave där jag köpte 4 flaskor fint bubbel.

Sen for vi vidare och hittade ett underbart slott där vi bokade bord för att äta ikväll. Skall bli spännande!



Poolen! Underbart skönt! Lite Pastis direkt ur flaskan. River gott! Hahaha!

Färdigläst!
Tycker att Hypnotisören var en riktigt bra sidvändare. Har innan varit jävligt anti boken skall villigt erkännas. (Kanske fjantigt men va faan!)
Kan tyckas fånigt men jag har fattat att jag funkar så. -Stor succé + att alla tycker den e så sjukt spännande. (kanske inte alla) Då blir jag tyvärr lätt avogt inställd. (Dom flesta andra är ju faktiskt idioter med jävligt taskig smak! Hahahaha!) Att press och recensenter gått i spinn å försökt lista ut vem pseudonymen Lars Keppler är, snacket om att det är en fantastisk, eller en usel, en nydanande, kanske en filmisk bok, folk har debatterat boken hit och dit, tyckt å tänkt, talat om den som smörja osv. Detta gör ju att man fan vill bränna upp alla Pocket Shop man ser. (Hade inte Ulla chefat där så hade dom redan brunnit)
Nu till stilpolisen, tyckandets och smakens mästare Fissos omdömme!:
- En jävligt spännande bok helt enkelt! Halvtaskig sommarläsning som gör gott precis när du läser den! Men är du den typ som försöker pådyvla dina polare och folk i din närhet att det är det bästa du läst!? Då har du förmodligen inte läst annat än Kalle Anka. Eller så är du helt enkelt bara en vanlig jävla idiot! (Som Kenny i Helkacopters skulle sagt -att vara en idiot! -Det är inte så bara det!) För så bra är boken tyvärr inte!
Kort och gott! Läs, rycks med och glöm bort! Inte svårare än så.
En bra sommarbok. Varken mer eller mindre.
Kommer nog läsa uppföljaren redan i sommar. Det känner jag! Ett gott betyg gott nog.

Nu skall jag börja med FREAK! Biografin om Freddie Wadling.

Har varit och ätit en underbar middag i grottorna vid slottet Chateau Montee. Patéer, vin och andra godsaker. Tog nästan aldrig slut på härligheterna. (Brödet dom bakade och sen gräddade framför dig på plats i stenugn var helt otroligt gott!) Om jag tidigare i år gått ner nästa 15 - 20 kilo har jag nog gått upp 10 nu igen. Hahaha! Fantastiskt! Vive La France igen å igen å igen! Grymt som fan!















Lars - Strategen och den evige mästaren! Tog hem även kvällen/nattens Yatzy i stor stil. All heder och ära åt The Champ!
Går inte att slå karln! Trots att vissa hävdar att det bara är tur! Kan inte vara en mer felaktig analys av läget! Dåliga förlorare kallar jag dessa typer!

Torsdag:
Uppe med tuppen för att åka till staden Tours.

Etiketter: , ,