tisdag, maj 26, 2009

The Smiths karaoke i Glasgow

I helgen (ons-sön) var Petra och jag i Glasgow.
Cool stad. Bilder och mer ingående text kommer.
Detta ville jag dela med mig nu direkt.
Var på en riktigt ball utställning. The world won't listen Tramway. Utställningen var fantastisk och stället riktigt skönt.
The world won´t listen är en utställning av konstnären Phil Collins där han filmat The Smits fans i Colombia, Turkiet och Indonesien som sjunger karaoke till bandets låtar framför riktigt kitschiga bakgrunder. Han har synkat ihop allt på tre biodukar med en liten skiljevägg emellan som visar samma låt men med olika Smitshdårar som sjunger i olika miljöer. Helt sjuk upplevelse på alla visuella plan.

En liten film som jag tjuvfilmade med min kamera på utställningen:

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Coolt!

1:45 em  
Anonymous Mathias said...

Fantastiskt bra utställning!!

2:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home