söndag, januari 14, 2007

Krya på dig Mr K

Igår var vi ute i en idrottshall i Liljeholmen och kollade när Edvin lirade innebandy med sitt Hammarby. Tyvärr fick dom storstryk (16-2) Men det är ju inte allt här i världen. Dom var jävligt duktiga i alla fall och Edvin fick göra en riktigt läcker strut.
Senare på eftermiddagen var jag, chrille och Idren ut till Mr K som blivit inlaggd på Huddinge sjukhus och hälsade på en sväng. Fått något vaj på njurarna och svinhögt blodtryck. Skönt att höra att det i alla fall inte var något paj med hjärtat som han var rädd för. Hoppas allt ordnar sig snarast.
Tv-serier på DVD (Hela säsonger i boxar) är den bästa uppfinningen sen TV-apparaten. På julledigheten malde Petra och jag sista säsongen av Six Feet Under (Världens bästa serie), jag såg säsong 5 av serien 24 och nu håller vi på och kollar in Deadwood säsong 1. Otroligt bra serie. Ännu en höjdare från HBO, fattar inte att dom kan hålla så hög standard på nästan allt dom gör. En serie så rå, skitig och full av svordomar (kuksugare i nästan alla meningar) var det länge sedan jag såg, om jag nu någonsin sett det tidigare. Och faktum är att jag älskar det. Så jäkla nöjd att jag inhandlade både säsong 1 & 2 på väg till Karolinska. Buylando har riktigt bra boxkampanjer.
Om ändå livet kunde vara en konstant helg. Är så skönt att ta det lungt, rå om varandra och bara bestämma själv va fan som skall ske under dagarna. Nä nu är det dax och gå ut å köpa något gott till middag och ladda för några fler avsnitt.

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger Borv said...

Six feet under är såååå jävla bra!

Håller med om HBO´s produktioner, de är oftast högklassiga! Min absoluta favorit är Band of Brothers. Alla avsnitten utom det första är i världsklass!!!

8:15 em  
Blogger Fisso said...

Exakt. Första avsnittet är nästan lite larvigt men resten är bara bäst!

7:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Vilka läckra mackor! Dom skulle jag haft nu när jag är på väg till förmiddagsfikat på jobbet. Det verkar som du ser fram mot pensionärslivet, unge man!

9:03 fm  
Blogger vikas yadav said...

Nice Articles I Like Your Article Skill Check My Website Guide India

5:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home