måndag, november 14, 2005

Kan inte någon ge mig en bil?

Snälla uppfyll denna önskan!
Håller på att bli tokig när jag skall åka till jobbet. Connex har dragit in hur mycket tåg som helst på dom röda linjerna. Och är det som det var nu på morgonen med stopp i trafiken blir man tokig, tog fan långt över en timme att ta mig från slussen till Riksteatern i Hallunda. Höll på att få spelet totalt när jag väntat i hundra år på ett tåg och äntligen kom iväg bara för att i Alby höra ur högtalarna
- Avstigning för samtliga, tåget tas ur trafik! I Alby en jävla hållplats kvar! Bara en hållplats men på tok för långt att gå i storm och kyla! Bara att vänta på nästa tåg som aldrig vill komma. Till råga på allt hade min kollega Mats fräckheten att vara på jobb i Trelleborg just denna dag när jag hade som störst behov av att få bonn åka med honom. (Han skall få sota för detta tilltag) Snälla hör min bön! Skänk mig en bil! Nu skall jag gå till tunnelbanan, tar 5 minuter att gå men kommer att kännas som 100. (Spöregn och nästan storm ute) Kan slå vad om att jag får vänta ihjäl mig på tåget, säkert byta tåg minnst två gånger. Snälla låt det inte bli på detta sätt även på vägen hem!

3 Comments:

Blogger hanna said...

Det är dags att skaffa lya i Hallunda vettu. Det är det dom vill.

8:28 em  
Blogger Fisso said...

Det är kanske så det är, vilka svin!

1:46 em  
Anonymous Anonym said...

Hej. Jag fick en bil av min kusin för några dagar sedan. En Opel Ascona -82. Tur dä, för jag bor ju som du vet ute i sparrisen. Lite väl långt att gå till jobbet. Dessutom så är jag ju så jävla lat, och har kraftig benstomme.

Ha det.

11:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home