söndag, augusti 02, 2009

Hårda biografier

Sommar och biografier har alltid passat mig som handsken. Älskar att ligga och slöa på stranden, balkongen, sängen eller soffan med en bok på sommaren och då gärna en biografi. Nu har jag precis klämt White Line Feever om Motorheads Lemmy Kilmister och Hårdaste Mannen i Showbiz om porrlegenden Ron Jeremy.
White Line Fever:
Att Lemmy är en legend och en av världens coolaste snubbar är det ingen tvekan om. I denna bok får man följa Lemmys liv från födseln i Stoke, England till nu. Det är så klart massor av droger, sprit, brudar olika rockband, resor, lycka och misslyckanden. En riktigt rolig och bra bok men den kommer tyvärr inte upp i The Dirt (Motley Crue) klass men jag tycker det är riktigt kul och spännande läsning.
Jag har haft förmånen att jobba med Lemmy och Motorhead ett tag och tillbringat (tror det var) 10 dygn med dom i en turnebuss runt i Sverige och lärt ialla fall lite känna mannen, myten, legenden. Om jag är färjad av detta kan jag inte svara på men jag tycker att detta är en bra bok.

Ron Jeremy - Hårdaste Mannen i Showbiz:
Om Lemmy är en legend i rockvärlden så är Ron Jeremy hans motsvarighet i porrvärlden. Alla som har kollat porr någon gång har antagligen sett Ron som påsättare eller en film filmad av honom eller där han på något vis är involverad. Detta är en bok som ger en insikt i en värld som man inte har så stor koll på, människorna, drömmarna, tankarna, glädjen, sorgerna och givetvis misären. Man får följa Ron som barn fram till nu. Hans jakt på att bli accepterad som skådespelare och inte en snubbe med en enorm kuk. (Tror inte han fattar själv att han valt fel yrke) En spännande, rolig, tragisk bok. Nu när den är avklarad kan jag inte annat än tycka lite synd om Ron Jeremy. Han verkar stolt och nöjd över sitt liv men hela tiden kan man förstå att han vill något annat och mer men har fattat att han kanske bara är en fet man med stor kuk vilket känns tragiskt.

Etiketter: