fredag, december 30, 2005

Är julen över nu?

Det har varit en bra och en helt värdelös jul. God mat, massa dricka, party, trevlig släkt och trevliga väner, massa flängande fram och tillbaka.
Det värdelösa med julen var att en vän till oss har gått bort. Tack och lov fick du inte lida, du somnade och vaknade inte mer. Kommer att sakna dig Jimmy!

Här följer min/vår jul i lite bilder och text:

Julafton firade vi i Kovland hos Petras syster & hennes familj. Vi åkte pulka, åt massa god mat och vi fick även besök av tomten.
Det var länge sedan tomten var så snäll mot mig som han var i år.

Juldagen var vi kvar i Kovland på förmiddagen sen åkte vi och hälsade på min morbror och mina kusiner.

Petra åkte hem till mamma och pappa i Matfors på kvällen.
Där kunde jag givetvis inte sitta en hel kväll (Är som ett barn på juldagen, sitter bara och hoppar och vill ut på krogen).
Drog till Justin på fest.
Han är nyinflyttad i Näverlurn. (Näverlurn - Han påstor att hans nya lägenhet är knullsäkrare än näverluren är i Fäbojäntan.) Efter festen drog vi till Brandstationen och kollade på Lars Bygdén och träffade massa andra idioter.

Annandagen bar det av hem till Ånge.
Där var min absoluta favorit (Farmor). Vi åt givetvis ännu en gång julmat och delade ut julklappar. Pappa hade kommit på ett helt sjukt sätt att göra det på.
Senare drog vi på fest hem till Danne. Roligt!
Syrran kom dit + en massa annat löst folk.

Efter Danne drog vi i hela tattargänget ner på Mittis.
Roligt att träffa massa polare, sorgligt att se att det inte har ändrats ett dugg på krogen när man går ut. Är samma folk ute och samma stil som när man flydde byn för 12 år sen. Lite tragiskt. Det var även lätt det sämsta jag upplevt som stod på scenen denna kväll. Svennan! Hur som haver, det var jävligt kul att gå ut.

Morgonen efter var inte rolig. Lusen ringde och berättade att Jimmy gått bort.
Bakis och lite sorgsen gick jag, Johan, Petra, Pappa och farmor på Knutstation och åt en brakmiddag. (Orkade inte med julmat igen)
Senare for vi ner till Drivet och hälsade på honom och världens gulligaste Gabriel.

Dagen där på var jag, Petra, Edlund och farsan ute och skulle mellandags handla i Ånge! (Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha)

På kvällen åkte vi till mamma och Lars i Sundsvall.
Åter igen drack och åt vi jätte gott.

29 december bar det av till Stockholm igen. (Ganska skönt) Tyvärr hade Kung Bore annat i tankarna. Han ville jävlas! Snön vräkte ner och vi frös i bussen och blev timmar sena.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jaaaaaaaaaa det är jättefint henke penke. ha skickat länken till min lilla pappa åxå.
han har ju börjat data hacka nu så han blir nog nöjd.

kram kram på dej vi syns snart.

10:53 fm  
Anonymous Anonym said...

ja just ja. ser ni mej å mikael persbrandt tillsammans på annandagsbilden!!!!!!!!!!!!!!! min favvo alltså.

2:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home